Kaizen

V japonštině znamená Kaizen neustálé zdokonalování. Filozofie Kaizen předpokládá, že náš způsob života – ať už se jedná o život pracovní, společenský nebo rodinný – by se měl zaměřovat právě na vytrvalé zdokonalování.

Filozofie Kazien je metoda kontinuálního zlepšování, využívající potenciálu všech pracovníků firmy. Ve Fosfě věříme, že firma nestojí na budovách a strojích, ale hlavně na lidech. Filozofie Kaizen tak skvěle doplňuje mozaiku našeho přístupu - právě tím, že vtahuje do dění všechny pracovníky. Naším cílem je vybudovat prostředí, ve kterém bude zlepšování, podpořené znalostmi, součástí každodenní práce všech zaměstnanců.

Všechno to začalo v roce 2005, kdy zableskla prvotní myšlenka o zavedení filozofie kontinuálního zlepšování. Uvědomujeme si, že v dnešním, neustále se měnícím a zrychlujícím světě, přežije pouze ten, kdo se umí nejlépe adaptovat na nové podmínky. Proto jsme si jako jeden z nástrojů přežití vybrali filozofii Kaizen. Ta pochází z USA, ale hluboké kořeny zapustila především v Japonsku.

Fosfa - Kaizen

 

Víme, že filozofii Kaizen nejde vzít přes "kopírák", proto hledáme vlastní cestu. Prioritně se orientujeme na tok informací a materiálu, který nám pomáhá odhalit plýtvání - jak v administrativních, tak ve výrobních procesech. Klíčovým cílem naší společnosti a všech jejích procesů je dosažení úrovně firmy světové třídy World Class Company. Těší nás, že toto naše úsilí bylo podpořeno hned dvěma vzácnými návštěvami. V roce 2006 do Fosfy zavítal pan Masaaki Imai, guru Kaizenu, a rok poté i pan Ashok Puri, ředitel indického Kaizen Institutu.

Věnování

Fosfa - věnování od Masaaki Imai
Fosfa - věnování od Masaaki Imai

 

Fosfa - věnování od Masaaki Imai
Fosfa - věnování od Masaaki Imai

Naše Kaizen Tours

Inspiraci čerpáme u firem, které mají s Kaizen zkušenosti a působí v zemích, kde Kaizen vznikal a vzkvétal. Za tímto účelem konáme každoročně cesty do Japonska a USA. Navštěvujeme progresivní podniky a hledáme podněty, jak zlepšit a zeštíhlit naše vlastní procesy. Ne vždy se musí jednat o velké společnosti; hlavní jsou hodnoty a myšlenky, ne velikost. Naše Kaizen Tour hezky dokumentují každoroční fotografie a videa.

 

Japan Tour 2017

V roce 2017 jsme se opět vydali na Japan tour, která se stala naší každoroční tradicí. Tento rok jsme také absolvovali inspirativní setkání s panem Masaaki Imai, který dokáže srozumitelnou formou mluvit o KAIZENu a jeho principech. Firmy, které jsme navštívili nám ukázali možnost jak pracovat a zlepšovat se s Kaizen na každodenní bázi. Nejsou to jen slova, ale reálné příklady z praxe. Jen tím jak budeme používat Kaizen v praxi můžeme věci zlepšovat a posouvat se vpřed.

Japan Tour 2016

Na Japan Tour 2016 jsme se vydali ve druhé třetině května. Průvodcem nám byl pan Christian Wolcott z Kaizen Institutu a dvěma přednáškami nás obohatil pan Masaaki Imai, jenž nabídl nové úhly pohledu na Kaizen a prohloubil vhled do této filozofie.

Japan Tour 2015

V rámci Japan Tour 2015, která proběhla v době od 9. do 17. května, jsme navštívili řadu pozoruhodných firem a byli inspirováni dvěma výjimečnými osobnostmi, Masaaki Imaiem a Christianem Wolcottem. Ti, v rámci svých přednášek, zdůrazňovali každodennost Kaizen a že zlepšovat nemáme pouze své procesy, ale i procesy dodavatelů a zákazníků.

USA Tour 2015

USA Tour v roce 2015, kterou jsme absolvovali v první polovině listopadu, přinesla mnoho inspirativních návštěv a setkání. Zhlédli jsme široké spektrum firem, od zástupců potravinářského průmyslu po Harley Davidson.

USA Tour 2014

USA Tour 2014 se uskutečnila od 5. do 18. října. Nejprve jsme viděli výrobu pián ve společnosti Steinway and Sons. Používají Kaizen, ale japonskou terminologii si přeložili. Pracovníci ve výrobě kontrolují každou jednotlivou část piána (u velkých pián je to až 12 000 součástek). V rámci WOBI (World Business Forum) jsme viděli přednášky odborníků z mnoha sfér (namátkou Malcolma Gladwella nebo Lindy Hill).

Při setkání s profesorem Zeleným nám bylo vysvětleno šest fází podniku. Pokud máme procesy, které bychom již neměli dělat, nebudeme se věnovat jejich vylepšování, ale musíme je odstranit.

Výrobce traktorů New Holland má široké portfolio výrobků, jejichž ceny tvoří ze 60 % materiál, ze 3 % náklady na dopravu a zbytek je přidaná hodnota. Na svých výrobních strojích uvádějí ceny, aby měli operátoři povědomí o jejich hodnotě.

Společnost Airwave vyrábí drony pro armádní i komerční využití. Dodávají nejen drony, ale i software.

U výrobce kytar Alembic bylo vidět, že zaměstnanci svou práci milují a je pro ně více koníčkem než prací. Výrobky často uzpůsobují dle přání zákazníka.

Producent párků Zacky Farms je jedním z našich zákazníků. Užívají vizuální kódy pro jednotlivé materiály, které vstupují do výroby.

Dalším výrobcem dronů je 3D Robotics. Ten, na rozdíl od předchozího výrobce, svůj software nevyvíjí, ale nakupuje. Drony mohou provádět 3D mapování prostředí.

Fosfa - USA Tour 2014

 

Producentem sedadel pro motorky Harley Davidson je společnost Corbin. Je zde kladen nesmírný důraz na kvalitu každého kusu, protože nekvalita by znamenala ztrátu zákazníka.

Cambridge Inovation Center slouží jako podpora podniků. Jsou zde blízko sebe a mohou se inspirovat.

Největší soukromý pivovar Saumuel Adams razí pravidlo, že se musí přijímat lepší lidé, než které máme, a tak se posouvat vpřed.

Zúčastnili jsme se také Robo Business výstavy, kde různé firmy vystavovaly své roboty a mohli jsme vidět i 3D tiskárnu.

Podstránky

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace