Cesta k úspěchu nekončí ani po patnácti letech
Ve čtvrtek 15. června 2023 byly na letní scéně Občanské plovárny v Praze vyhlášeny výsledky prestižní ankety Volba spotřebitelů. Nejlepší novinkou roku 2023 v kategorii Ekologické prostředky na prádlo čeští zákazníci zvolili FeelEco odstraňovače skvrn. Značka FeelEco toto ocenění získala již potřetí. Pro Ivana Baťku, majitele břeclavské společnosti Fosfa, to bylo další potvrzení správnosti cesty, kterou před patnácti lety se svými kolegy nastoupil.
„Veřejné ocenění zákazníků je pro nás potěšením i závazkem, protože právě zákazníci a jejich spokojenost jsou smyslem a motivací všeho, co děláme. Velmi si jejich přízně vážíme a děkujeme za ni, stejně jako za všechny podněty pro další zlepšování. Mohu slíbit, že vývoj značky FeelEco neskončil, stále inovujeme, stále hledáme nové možnosti a výzvy. Důkazem, že prostor ke zlepšování existuje vždy, je fakt, že dnes je na trhu třetí a v některých případech již i čtvrtá generace FeelEco produktů,“ řekl tehdy v souvislosti s oceněním Ivan Baťka.
Okolnosti vzniku značky jsou známé – to Ivan Baťka pro svou dceru, která měla citlivou pokožku nenašel vhodné produkty na trhu a rozhodl se je vyrobit. Do firemní laboratoře přišel před těmi lety s triviálně jednoduchým zadáním, které se mnohým zdálo nesplnitelné: Vyrobit nejlepší produkt na trhu, který bude na bázi přírodních složek, maximálně účinný, rozložitelný v přírodě, zdravotně zcela nezávadný a cenově dostupný. „Pro Fosfu ale slovo nemožné neexistuje. Tým kolem Radka Martáka dokázal, že kombinovat účinnost, ekologii i zdraví skutečně lze. Výsledky se samozřejmě nezrodily ze dne na den, stojí za nimi patnáct let vývoje, který stále pokračuje. Vždyť dnes je na trhu v některých případech již několikátá generace, přičemž ta první by už s ohledem na současné nároky neobstála,“ říká Ivan Baťka o značce FeelEco, jejíž první produkty se na pultech českých obchodů objevily v roce 2010. A jejich obliba s časem roste. Zákazníci dlouhodobě svou zpětnou vazbou potvrzují, že jsou nejen velmi účinné, ale současně i skutečně zdravotně nezávadné a maximálně ekologické.
V čem je FeelEco unikátní?
Ve Fosfě vyvíjejí FeelEco produkty tak, aby docházelo k udržení přirozené kožní bariéry a udržení jejího zdraví. I proto jsou receptury FeelEco složité a samozřejmě zároveň – proti běžné produkci – i na výrobu nákladnější. Přidaná hodnota je ale právě v tom, že při péči o domácnost pečujete i o svou kůži, jemně a kvalitně. Zdravou kůži si totiž již nikdy nekoupíte. Na čisticí prostředky FeelEco proto mají ve Fosfě podobně vysoké požadavky, jako na kosmetiku. Musí být jemné a zároveň účinné. Před uvedením na trh tak splňují celou řadu kritérií, která jsou nastavena ještě přísněji, než určují předpisy a certifikace. Důkazem budiž, že prostředkem na nádobí lze očistit i ovoce a zeleninu, existuje i prostředek, kterým klidně můžete mýt i dětské hračky a dudlíky. FeelEco nezná kompromisy.
Cesta k úspěchu není jednoduchá
V průběhu vývoje značky FeelEco se samozřejmě objevila řada překážek, které museli tvůrci postupně zdolat. Nemohli používat všechny běžné suroviny, museli dobře vybírat suroviny nové a zároveň hůře dostupné a také dražší. Inspiraci získávali na zahraničních konferencích, na něž jezdí dodnes, protože vývoj jde stále kupředu. „Když chcete opravdu dlouhodobě uspět, nemůžete si vybrat jednu vlastnost produktu a tu zlepšovat bez ohledu na všechno ostatní, to může fungovat jen krátkodobě. Nemělo by smysl mít vysoce účinný prostředek, který ničí přírodu, takové už na trhu jsou. A stejně tak není cestou vyvíjet vysoce ekologické a zdravé produkty, které nebudou mít to základní, totiž účinnost. Zákazník chce maximum v každém ohledu, ne kompromisy. To je naše cesta v podnikání, a to je i základ značky FeelEco,“ říká Ivan Baťka. Nutno dodat, že to skutečně platí v čase. Uspokojení není pocit, který by ve Fosfě mohl zakořenit, tam je stavovskou ctí trvale se zlepšovat. „Stejně to funguje v přírodě. Když se přestanete zlepšovat, zahynete. Platí to i pro firmy. Máme touhu zlepšovat se v každém okamžiku. Ono to ani jinak nejde, naším cílem je být nejlepší na trhu. Jestli to dokážeme, o tom rozhodne zákazník, ale v každém okamžiku se o to musíme snažit,“ doplňuje majitel, který krachující břeclavskou firmu dokázal během dvaceti let proměnit zatím v evropského lídra. Ano, Fosfa jde na české poměry výjimečnou cestou – nebojí se výzev ani velkých cílů. Což platí samozřejmě i pro FeelEco. Potvrzuje to i exkurze do výroby FeelEco.