Kaizen

In Japanese, Kaizen means continuous improvement. The philosophy of Kaizen assumes that our way of life - whether it be working life, social or family life - should focus on sustained improvement.

The Kazien philosophy is a continuous improvement method, utilizing the potential of all employees of the company. At Fosfa, we believe that a company is not based on buildings and machines, but mainly on people. The Kaizen philosophy complements the mosaic of our approach, precisely by drawing all the workers into action. Our goal is to build an environment where improvement, supported by knowledge, will be a part of the everyday work of all employees.

It all began in 2005 when the initial idea of introducing the philosophy of continuous improvement began to sparkle. We realize that in today's constantly changing and accelerating world, only those who can best adapt to new conditions will survive. That's why we chose Kaizen's philosophy as one of the survival tools. It comes from the United States, but deep roots have especially been placed in Japan.

Fosfa - Kaizen

 

We know that the philosophy of Kaizen can not be carbon copied, so we are looking for our own way. We prioritize the flow of information and material that helps us to discover waste - both in administrative and production processes. The key objective of our company and all of its processes is to reach the level of a World Class Company. We are delighted that this effort was supported by two rare visits. In 2006, Mr. Masaaki Imai, a Kaizen guru, visited Fosfa, and one year later Mr. Ashok Puri, director of the Indian Kaizen Institute.

Dedication

Dedication to Fosfa from Masaaki Imai
Dedication to Fosfa from Masaaki Imai

 

Dedication to Fosfa from Masaaki Imai
Dedication to Fosfa from Masaaki Imai

Our Kaizen Tours

We draw inspiration from companies that have experience with Kaizen and operate in the countries where Kaizen originated and flourished. For this purpose, we travel annually to Japan and the US. We visit progressive businesses and seek incentives to improve and streamline our own processes. It does not always have to be a big company; the main thing is the values and thoughts, not the size. Our Kaizen Tour is nicely documented by annual photos and videos.

 

Japan Tour 2017

In 2017 we went back to the Japan tour which has become our annual tradition. This year, we also had an inspirational meeting with Mr. Masaaki Imai who can speak in a comprehensible form about KAIZEN and his principles. The companies we've visited have shown us how to work and improve with Kaizen on a daily basis. These are not just words but real examples from practice. Just how we use Kaizen in practice can make things better and move forward.

Japan Tour 2016

We went to the Japan Tour 2016 in the second third of May. Our guide was Mr. Christian Wolcott of the Kaizen Institute and Mr. Masaaki Imai enriched us with two lectures, offering new angles of view on Kaizen and deepening the insight into this philosophy.

Japan Tour 2015

As part of the Japan Tour 2015, which ran from 9 to 17 May, we visited a number of notable companies and were inspired by two outstanding personalities, Masaaki Imaiem and Christian Wolcott. Those in the context of his lectures, emphasized the everyday and that we don't have to improve Kaizen only their processes, but also the processes of suppliers and customers.

USA Tour 2015

USA Tour v roce 2015, kterou jsme absolvovali v první polovině listopadu, přinesla mnoho inspirativních návštěv a setkání. Zhlédli jsme široké spektrum firem, od zástupců potravinářského průmyslu po Harley Davidson.

USA Tour 2014

USA Tour 2014 se uskutečnila od 5. do 18. října. Nejprve jsme viděli výrobu pián ve společnosti Steinway and Sons. Používají Kaizen, ale japonskou terminologii si přeložili. Pracovníci ve výrobě kontrolují každou jednotlivou část piána (u velkých pián je to až 12 000 součástek). V rámci WOBI (World Business Forum) jsme viděli přednášky odborníků z mnoha sfér (namátkou Malcolma Gladwella nebo Lindy Hill).

Při setkání s profesorem Zeleným nám bylo vysvětleno šest fází podniku. Pokud máme procesy, které bychom již neměli dělat, nebudeme se věnovat jejich vylepšování, ale musíme je odstranit.

Výrobce traktorů New Holland má široké portfolio výrobků, jejichž ceny tvoří ze 60 % materiál, ze 3 % náklady na dopravu a zbytek je přidaná hodnota. Na svých výrobních strojích uvádějí ceny, aby měli operátoři povědomí o jejich hodnotě.

Společnost Airwave vyrábí drony pro armádní i komerční využití. Dodávají nejen drony, ale i software.

U výrobce kytar Alembic bylo vidět, že zaměstnanci svou práci milují a je pro ně více koníčkem než prací. Výrobky často uzpůsobují dle přání zákazníka.

Producent párků Zacky Farms je jedním z našich zákazníků. Užívají vizuální kódy pro jednotlivé materiály, které vstupují do výroby.

Dalším výrobcem dronů je 3D Robotics. Ten, na rozdíl od předchozího výrobce, svůj software nevyvíjí, ale nakupuje. Drony mohou provádět 3D mapování prostředí.

Fosfa - USA Tour 2014

 

Producentem sedadel pro motorky Harley Davidson je společnost Corbin. Je zde kladen nesmírný důraz na kvalitu každého kusu, protože nekvalita by znamenala ztrátu zákazníka.

Cambridge Inovation Center slouží jako podpora podniků. Jsou zde blízko sebe a mohou se inspirovat.

Největší soukromý pivovar Saumuel Adams razí pravidlo, že se musí přijímat lepší lidé, než které máme, a tak se posouvat vpřed.

Zúčastnili jsme se také Robo Business výstavy, kde různé firmy vystavovaly své roboty a mohli jsme vidět i 3D tiskárnu.

Submenu

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace