Proč Kaizen?

Proč Kaizen a jaké jsou jeho cíle

Uvědomujeme si, že v dnešním neustále se měnícím a zrychlujícím světě, přežije pouze ten, kdo se umí nejlépe adaptovat na nové podmínky. Proto jsme si jako jeden z nástrojů na přežití vybrali filozofii Kaizen

Všechno se to začalo v roce 2005, kdy zableskla prvotní myšlenka o zavedení  filozofie kontinualního zlepšování. Nasledovali první workshopy a úsilí bylo podpořeno návštevou guru Kaizenu pana Masaaki Imaie,  jehož postřehy nás nutily k zamyšlení. Byl to jeden z důležitých impulzů,  který nás nasměroval na tuto cestu.

Filozofie Kazien je metoda kontinuálního zlepšování, využívající potenciálu všech pracovníků firmy.
Ve Fosfě věříme, že firma není o budovách a strojích, ale hlavně o lidech a filozofie Kaizen, právě tim,  že vtahuje do dění všechny pracovníky, skvěle doplňuje mozaiku našeho přístupu.

Jedním z  cílů je vybudování prostředí, ve kterém bude zlepšování součástí každodenní práce všech zaměstnanců a bude podpořeno znalostmi o základních principech jako jsou vyhledávání plýtvání, strukturované řešení problémů, vizualizace,  zlepšování procesů, pravidla a standardy, autonomní držba,just in time, management toku a tak podobně.
Prioritně se orientujeme na tok informací a materiálu, který nám  pomáhá odhalit plýtvání jak  v administrativních tak i ve výrobních procesech.
Klíčovým cílem naší společnosti a  všech jejích procesů je dosažení úrovně firmy světové třídy World Class Company.
Víme,  že filozofii Kaizen nejde vzít přes "kopirák", proto  hledáme vlastní cestu

Kaizen kanji

V  japonštině znamená Kaizen neustálé zdokonalování. Filozofie Kaizen předpokládá, že náš způsob života – ať už se jedná o život pracovní,
společenský nebo rodinný – by se měl zaměřovat na neustálé zdokonalování.

Jako významnou podporu a ohodnocení naší činnosti považujeme návštěvu největšího propagátora filozofie Kaizen, pana Masaaki Imaie,
zakladatele a ředitele japonského Institutu Kaizen, v naší firmě v roce 2006 a pana Ashoka Puriho, ředitele indického Kaizen Institutu, v květnu 2007.

Také jsme absolvovali několik  cest do Japonska a USA za účelem  seznámení se s metodami kontinuálního zlepšování u firem světové třídy.

 

Hraniční 268/120, Poštorná, 691 41 Břeclav, Czech Republic